Tvorba výkresů

Porovnání výběrové množiny a ohrady

Výběrová množina a ohrada řeší stejný problém: Určit (označit, vybrat, ohradit, nachystat, připravit, ap.) prvky k následné hromadní manipulaci. Každá z těchto dvou technologií to dělá jinak a užívatel si musí jednu z nich vybrat. Tento článek snad pomůže k tomu, aby toto rozhodnutí bylo rychlé a správné.

Číst dál: Porovnání výběrové množiny a ohrady

Princip ohrady

Ohrada je (spolu s výběrovou množinou) základním postupem, jak si pro následné manipulace nachystat více prvků najednou. Oba postupy (ohrada vs. výběrová množina) zajistí přibližně totéž, oba však mají určité výhody a nevýhody, a tak záleží na uživateli, jaký ze dvou postupů pro každou konkrétní situaci použije.

Číst dál: Princip ohrady

Zamknuté prvky

Často je potřeba mít jistotu, že při práci s modelem (2D nebo 3D) se určitým prvkům nic nestane, že zůstanou nehybné, neměnné, nepoškoditelné. Mechanismus, jak určité prvky uchránit před jakýmikoliv změnami, je poměrně snadný, srozumitelný a dobře aplikovatelný, jen je potřeba vědět, kde ho najít.

Číst dál: Zamknuté prvky

Zamknuté prvky

Často je potřeba mít jistotu, že při práci s modelem (2D nebo 3D) se určitým prvkům nic nestane, že zůstanou nehybné, neměnné, nepoškoditelné. Mechanismus, jak určité prvky uchránit před jakýmikoliv změnami, je poměrně snadný, srozumitelný a dobře aplikovatelný, jen je potřeba vědět, kde ho najít.

Číst dál: Zamknuté prvky

Jak změnit kvadrant

Následující příklad ukazuje, jak je možné pomocí složeného příkazu - pověšeného na funkční klávese -  provést i poměrně komplikovanou akci.

Číst dál: Jak změnit kvadrant

Značky a symboly (úvod)

Po dosti dlouhém tápání se podařilo ve verzi MicroStationu V8i (a i v PowerDraftu V8i) zpřehlednit a především zjednodušit situaci kolem nástrojů pro tvorbu různých popisných značek a symbolů. Nyní je vše potřebné skryto pod dvěma položkami v hlavní nabídce.

Číst dál: Značky a symboly (úvod)

Atributy podle vrstvy

Při nastavování aktivních atributů prvku mohou být některé atributy nastaveny do speciální polohy, která se nazývá "Dle vrstvy". Které to jsou, a k čemu taková volba vede, popisuje tento článek.

Číst dál: Atributy podle vrstvy

Atributy prvku

Atributy prvku je sada parametrů (nastavení), která určuje, jak bude vytvářený (popř. změněný) prvek vypadat. Pokud si uživatel zvykne na poněkud "strojovou" filosofii, jak se s atributy prvku pracuje, pak ho při každodenní rutinní práci pravděpodobně jen těžko něco překvapí, potěší, nebo rozlobí. Tento článek se pokusí upozornit na některá docela dobře skrytá tajemství a nebezpečí, které v sobě atributy prvku skrývají.

Číst dál: Atributy prvku

Pružný nájezd, jak ho správně nastavit

Pružný nájezd (anglicky AccuSnap) je užitečným pomocníkem při "chytání se" na existující prvky. Zpravidla je výhodné mít pružný nájezd aktivovaný (zapnutý), i když zkušenější uživatelé namítnou, že jsou okamžiky, kdy je třeba - alespoň na chvíli - pružný nájezd vypnout, a nenechat se jím rozptylovat, nebo dokonce - v horším případě - vláčet.

Číst dál: Pružný nájezd, jak ho správně nastavit

Průhlednost a priorita prvku - dva nové atributy

V MicroStation V8 XM se standardní (a zažité) atributy prvku - barva, vrstva, tloušťka a typ čáry - rozrostly o další dvě veličiny: Průhlednost a Prioritu prvku.

Číst dál: Průhlednost a priorita prvku - dva nové atributy