LumenRT

Společnost Bentley uvádí novou akvizici - produkt LumenRT. Nástroj nové generace pro vytváření vizualizací a animačních sekvenci.

Čítať ďalej: LumenRT

Luxology - nepříjemné překvapení

Ačkoliv je Luxology (nový postup, jak vytvořit obrázek 3D modelu) pokládána za skvělý technologický výdobytek, podařilo se Axis technickým laboratořím vyzkoumat, že není všechno zlato, co se třpytí...

Čítať ďalej: Luxology - nepříjemné překvapení

Styl zobrazení jako atribut prvku

V pohledech je možné pomocí stylů zobrazení zobrazovat 3D model (i 2D kresbu) různě. Tato technologie je pro uživatale připravena jako typický atribut pohledu - uživatel se může rozhodnout jak 3D model (nebo obyčejnou 2D kresbu) uvidí v pohledu jako celek - třeba jako hladké stínování, drátový model, vyplněné skryté hrany apod. Avšak styl zobrazení může být použitý i jinak, jako atribut konkrétního prvku - nebo i více prvků.

Čítať ďalej: Styl zobrazení jako atribut prvku

Zalomený řez

Vytvořit ve 3D modelu zalomený řez lze v MicroStationu/PowerDraftu několika způsoby. Ukážeme si jeden z nich  - podle mne ten nejjednodušší.

Čítať ďalej: Zalomený řez

Poloha Slunce na obloze

Při stínování externího 3D modelu (popř. interiéru, do něhož vede okno) je zpravidla nutné správně zvolit polohu Slunce na obloze, protože se jedná o nejpřirozenější světelný zdroj. V tomto článku naleznete jednoduchý návod, jak si Slunce na nebeskou báň umístit.

Čítať ďalej: Poloha Slunce na obloze

Animace, jednoduchá ukázka

Vrcholem vizualizační techniky v jakémkoliv "alespoň-trochu-CAD-systému" je animace: Vytvoření filmu, kde se 3D model "nějak" pohybuje v reálném nebo i nereálném čase. Následující článek ukazuje, že rozhýbání objektů ve 3D modelu je snadné, rychlé a efektní. Pomůže vám výukový film, kde si ve 3D modelu animaci nachystáme, prověříme, prohlédneme a nahrajeme do AVI souboru. I s výkladem nám to zabere méně než pět minut. Nevěříte?

Čítať ďalej: Animace, jednoduchá ukázka

Světla ve 3D modelu

Jakýkoliv 3D model je možné osvítit, a tak si pro stínování, rendering, luxology a také animace připravit co nejlepší světelné podmínky. Aby výsledné obrázky (popř. filmy) co nejvíce odpovídali reálnému světu.

Čítať ďalej: Světla ve 3D modelu

Dva druhy stylů zobrazení

Styly zobrazení skrývají jedno nenápadné tajemství - a jak to u tajemství bývá, tak nás může nečekaně a nepříjemně překvapit. Styly zobrazení mohou být toiž určeny pro "obyčejný" pohled (jak na 2D, tak i pochopitelně na 3D model), avšak vedle těchto - řekněmě - pohledových stylů, existuje ještě jedne druh - styl zobrazení, který se projeví v řezech.

Čítať ďalej: Dva druhy stylů zobrazení

Luxology - rychlý přehled

Pracovníci Bentley zodpovědní za stínování, rendering a "hezké obrázky"  na celosvětové konferenci v červnu 2006 v Praze "vyhrožovali", že staré renderovací postupy (hladké a phongovo stínování, raytracing, radiozita,...) budou nahrazeny něčím naprosto novým. Netrvalo to dlouho: Ve verzi V8i (8.11.05) se poprvé objevila nová technologie, kterou Bentley - prakticky celou - převzali od "firmy" Luxology.

Čítať ďalej: Luxology - rychlý přehled

Kam zmizely staré renderovací mechanismy?

Od verze 8.11. probíhá v MicroStationu nenápadná, avšak hluboká revoluce - staré způsoby renderingu (hladké  - 1989, phongovo - 1991, raytracing  - 1999, radiozita  - 2001 a sledování částic  - 2003) byly shledány lehkými, a tak nyní je veškerý rendering v nových MicroStationech schován pod pojem Luxology. Jenže zavedené technologie, i když zastaralé, zůstávají v oblibě i po jejich vystrnadění. Lze je ještě někde najít a spustit?

Čítať ďalej: Kam zmizely staré renderovací mechanismy?