Zamknuté prvky

Často je potřeba mít jistotu, že při práci s modelem (2D nebo 3D) se určitým prvkům nic nestane, že zůstanou nehybné, neměnné, nepoškoditelné. Mechanismus, jak určité prvky uchránit před jakýmikoliv změnami, je poměrně snadný, srozumitelný a dobře aplikovatelný, jen je potřeba vědět, kde ho najít.

Čítať ďalej: Zamknuté prvky

Zamknuté prvky

Často je potřeba mít jistotu, že při práci s modelem (2D nebo 3D) se určitým prvkům nic nestane, že zůstanou nehybné, neměnné, nepoškoditelné. Mechanismus, jak určité prvky uchránit před jakýmikoliv změnami, je poměrně snadný, srozumitelný a dobře aplikovatelný, jen je potřeba vědět, kde ho najít.

Čítať ďalej: Zamknuté prvky

Kam se bude tisknout (do souboru)?

V tomto článku je vysvětlen a rozklíčován jeden nepříjemný a otravný problém, který potkává uživatele při tisku do souboru - tedy nikoliv na papír. MicroStation/PowerDraft/BentleyView/Navigator/PowerMap totiž "cpe" čerstvě tisknuté soubory do jakéhosi svého "workspace" adresáře, který je hluboko v jeho systémových adresářích.

Čítať ďalej: Kam se bude tisknout (do souboru)?

Jak změnit kvadrant

Následující příklad ukazuje, jak je možné pomocí složeného příkazu - pověšeného na funkční klávese -  provést i poměrně komplikovanou akci.

Čítať ďalej: Jak změnit kvadrant

Funkční klávesy a příkazy

Základním postupem, jak "poslat" do MicroStationu/PowerDraftu/BentleyView/Navigatoru více složitější příkaz (přesněji sekvenci jednoduchých příkazů) je použití funkčních kláves. K dispozici je jich mnohem více než 12, protože je můžeme kombinovat s klávesami Alt, Shift, Ctrl.

Čítať ďalej: Funkční klávesy a příkazy

Značky a symboly (úvod)

Po dosti dlouhém tápání se podařilo ve verzi MicroStationu V8i (a i v PowerDraftu V8i) zpřehlednit a především zjednodušit situaci kolem nástrojů pro tvorbu různých popisných značek a symbolů. Nyní je vše potřebné skryto pod dvěma položkami v hlavní nabídce.

Čítať ďalej: Značky a symboly (úvod)

Šablony prvků

Šablony prvků jsou předem připravené předpisy, jak se mají "jedním ťukem" nastavit všechny (v daném okamžiku) potřebné atributy prvku. Přesněji řečeno: šablona je kombinace atributů prvků. V tomto článku si ukážeme, jak šablony vytvořit a používat..

Čítať ďalej: Šablony prvků

Atributy podle vrstvy

Při nastavování aktivních atributů prvku mohou být některé atributy nastaveny do speciální polohy, která se nazývá "Dle vrstvy". Které to jsou, a k čemu taková volba vede, popisuje tento článek.

Čítať ďalej: Atributy podle vrstvy

Atributy prvku

Atributy prvku je sada parametrů (nastavení), která určuje, jak bude vytvářený (popř. změněný) prvek vypadat. Pokud si uživatel zvykne na poněkud "strojovou" filosofii, jak se s atributy prvku pracuje, pak ho při každodenní rutinní práci pravděpodobně jen těžko něco překvapí, potěší, nebo rozlobí. Tento článek se pokusí upozornit na některá docela dobře skrytá tajemství a nebezpečí, které v sobě atributy prvku skrývají.

Čítať ďalej: Atributy prvku

Pružný nájezd, jak ho správně nastavit

Pružný nájezd (anglicky AccuSnap) je užitečným pomocníkem při "chytání se" na existující prvky. Zpravidla je výhodné mít pružný nájezd aktivovaný (zapnutý), i když zkušenější uživatelé namítnou, že jsou okamžiky, kdy je třeba - alespoň na chvíli - pružný nájezd vypnout, a nenechat se jím rozptylovat, nebo dokonce - v horším případě - vláčet.

Čítať ďalej: Pružný nájezd, jak ho správně nastavit