Komentáre
- Žiadne komentáre
Pohyb ve 3D modelu na placaté obrazovce by mohl být protimluv, ale naštěstí má MicroStation/PowerDraft/Navigator/Bentley View dobře propracovaná udělátka, jak tuto zdánlivě jednoduchou činnost (v reálném světě není nic snažšího než projít budovou nebo ulicemi!) provést. Uživateli stačí otevřít výkres s 3D modelem (v počátcích spíše s jednodušším), nahmátnout správný ovladač pohledu spustit akci a nepanikařit!
Následující film ukazuje, jak se jednoduchým 3D modelem procházet. Ovladač pohledů se jmenuje Chodit a skutečně, když budeme trpěliví a pozorní, tak se projdeme na náměstí kolem několika "geometrických" artefaktů.
Je třeba vysvětlit několik důležitých detailů:
Zbývající parametry tohoto ovladače pohledu si vyzkoušejte sami, já z nich moc moudrý nejsem, např. Odstup trasy - když ho zapnu a nastavím na nějaké rozumné hodnoty - se mi nijak neprojeví od situace, kdy je vypnut. Za zmínku však stojí podivná ikona na čele: Je možné explixitně určit (jako předem nachystaný klikatý prvek), kudy se kamera (hlava chodce) vydá.
Kromě "chůze" je možné 3D modelem i létat. Ovladač pohledu se jmenuje Létat a je ve standardním stavu a liště pohledů ukryt (pravým tlačítkem je možné ho obvyklým způsobem zprovoznit). Chvíli jsem tento ovladač zkoumal, zpočátku se zdálo, že to je totéž, jako chůze, ale pak jsem si určitého důležitého rozdílu všiml - najdete ho také?
Na závěr krátká ukázka šikovného technického efektu - zatímco v jednom (velkém) pohledu létáme, tak v jiných (půdorys a bokorys) můžeme kontrolovat, jaký výřez prostoru kamera zabírá.
Všimněte si, že jehlan kamery ve standardních pohledech (malé pohledy vpravo) má jakési bledě modré úchyty... Co se stane, když je při letu nebo chůzi chňapneme myší a budeme s nimi kvedlat?
Pokud si chcete vyzkoušet předvedené postupy na ukázaném 3D modelu, naleznete ho zde.
Chůzi okolo... nebo poletování nad... je možné provádět nejen u 3D objektů, ale také u bodového mraku.